DevOps-johtaja Eficodelle strateginen investointi Investcorpilta kansainväliseen laajentumiseen

Helsinki, joulukuun 20. päivä, 2022 – Eficode on saanut merkittävän investoinnin Investcorpilta, johtavalta kansainväliseltä pääomasijoittajalta, ja Investcorpista tulee sitä myöten Eficoden enemmistöomistaja. Yhteistyössä Eficoden perustajan Risto Virkkalan sekä toimitusjohtajan Ilari Nurmen kanssa Investcorp vie Eficoden kansainvälistymisensä seuraavaan vaiheeseen. Risto, Ilari ja muu Eficoden johtoryhmä jatkavat Investcorpin kanssa Eficoden merkittävinä osakkeenomistajina.

Eficode kiihdyttää DevOps-palvelujen kansainvälistä kasvua

Huhtikuussa 2018 Eficode sai sijoituksen pääomasijoitusyhtiö Bocapilta. Tällä Eficode kasvatti liikevaihtonsa €22 miljoonasta €150 miljoonaan euroon 4 vuodessa, ja toimii nyt kymmenessä maassa. Eficoden vaikuttavaan 1400 asiakkaan listaan kuuluu muun muassa Volvo, P&G, Nokia, The Royal Bank of Scotland, OP Financial Group, Vodafone, ABB, Kone, Rovio ja Vestas.

Eficode on yksi merkittävimmistä Atlassian-, GitHub- ja GitLab-kumppaneista maailmassa, mitattuna sertifioitujen asiantuntijoiden, kumppanuuksien ja alalla jaettujen tunnustusten lukumäärällä.

Risto Virkkala, Eficoden perustaja, sanoo: "On upeaa saada kumppaniksi Investcorp joka on ansioitunut kasvavien teknologia- ja asiantuntijapalveluyritysten tukemisessa. DevOpsin kysyntä kasvaa koko ajan, koska jokaisen yrityksen on pidettävä ohjelmistokehityskykyjä ja ohjelmistotuotteita heidän strategisina osa-alueinaan. Bocapin kanssa menimme Eurooppaan. Nyt Investcorpin tuella aiomme kasvattaa globaalia kasvuamme merkittävästi, ja tehdä Eficodesta johtava DevOps-palvelutalo maailmassa."

Ilari Nurmi, Eficoden toimitusjohtaja, lisää: “Siirtyessämme kasvun seuraavaan vaiheeseen, partneroituminen Investcorpin kanssa auttaa vahvistamaan Eficoden asemaa DevOps-konsultointipalvelujen ja hallinnoidun DevOps-alustan johtavana maailmanlaajuisena tarjoajana. Investcorpilla on juuri oikeat taidot ja kokemus tukemaan kansainvälisen kasvun strategiaamme, sekä orgaanisesti että uusien yritysostojen kautta. Jatkossa voimme auttaa yhä useampia yrityksiä heidän digitaalisen transformaation matkalla."

Vilma Torstila, Bocapin sijoitusjohtaja, sanoo: “Bocap on ollut osa Eficoden päätähuimaavaa kasvutarinaa, matkalla Euroopan johtavaksi DevOps-toimijaksi. Tiivis yhteistyö Eficoden kunnianhimoisen tiimin kanssa on ollut todella antoisaa. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan, mitä Eficoden tulevaisuus tuo tullessaan!’

Investcorp partneroituu johtavien teknologia- ja asiantuntijapalveluyritysten kanssa

Investcorp on kansainvälinen omaisuudenhoitaja joka on erikoistunut useisiin vaihtoehtoisiin sijoituksiin eri omaisuusluokissa, kuten sijoituksiin listaamattomissa yrityksissä, kiinteistösijoituksiin sekä luottoihin.. Vuonna 1982 perustettu Investcorp keskittyy tuottamaan asiakkailleen houkuttelevia tuottoja samalla kun se luo pitkäaikaista arvoa sijoittamiinsa yhtiöihin olemalla harkitsevainen ja vastuullinen sijoittaja.

Daniel Lopez-Cruz, Investcorpin Head of European Private Equity, sanoi, "Olemme innoissaan kumppanuudesta Eficoden kanssa joka on suuren ja nopeasti kasvavan DevOps-markkinan johtaja. Kun yritykset kaikilla teollisuudenaloilla priorisoivat digitaalista transformaatiota, Eficoden palvelut tulevat heille alati tärkeämmiksi. Eficode tarjoaa ratkaisevan tärkeitä palveluita kun yritykset vastaavat asiakkaidensa digitaalisiin odotuksiin, vievät tuotekehitystään uudelle tasolle, ja tehostavat toimintaansa ja kustannusten hallintaa. Eficode auttaa myös heitä säilyttämään kilpailuetunsa. Tuskin maltamme odottaa työskentelyä Riston ja Eficoden kyvykkään tiimin kanssa, ja hyödyntää yrityksessä olevia mahdollisuuksia."

Investcorpin merkittäviin investoihin kuuluu Ruotsalainen elektronisen potilasasiakirjanpidon ohjelmistojen ja palveluihin tarjoaja Cambio, johtava lipunmyynnin ohjelmistoratkaisuja tarjoava Vivaticket; teknologiapohjaisen digitaalisen myynnin ja markkinoinnin alusta CloudCare; moderni data-, teknologia- ja digitaalisen transformaation konsultointiyritys Resultant (aiemmin KSM Consulting); johtava liikkeenjohdon konsultointiyritys CrossCountry, ja kansainvälinen konsultointiyhtiö AlixPartners.

Investcorpilla on 13 toimistoa USAssa, Euroopassa, Persianlahdella ja Aasiassa, mukaanlukien Intia, Kiina ja Singapore. Kesäkuun 30. päivänä 2022 Investcorpin hallinnoitava varallisuus oli 42,7 miljardia Yhdysvaltain Dollaria, joka sisältää kolmannen osapuolen hallinnoimat omaisuudet, ja se työllisti 480 ihmistä 50 kansallisuudesta kansainvälisesti eri toimipisteissään.

Kauppa edellyttää viranomaisten hyväksyntää tavanomaisten käytäntöjen mukaisesti, ja sen odotetaan toteutuvan vuoden 2023 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kaupan ehtoja ei ole julkistettu.

Ilari Nurmi, Toimitusjohtaja, Eficode. ilari.nurmi@eficode.com, +358405775084

Lauri Palokangas, Markkinointijohtaja, Eficode. lauri.palokangas@eficode.com, +358504864918

Tietoja Eficodesta

Eficode tekee yrityksistä parempia ohjelmistokehityksessä, ja rakentaa ohjelmistokehityksen tulevaisuutta yli 600 ihmisen voimin 10 maassa. Euroopan johtavana DevOps-yhtiönä Eficode opastaa yrityksiä DevOps- ja Agile-osaamisessa ja käytännöissä, ja auttaa heitä keskittymään kasvuun ja asiakkaisiinsa.

Eficode ROOT on hallinnoitu DevOps-alusta joka kattaa ohjelmistokehityksen työkalut yli 50 toimittajalta, mukaanlukien Atlassian, GitLab, GitHub ja Kubernetes. Lisäksi tarjoamme asiakkaillemme sovellusten hallintaa, jossa palvelunhallintatiimimme huolehtii asiakkaiden ohjelmistojen, sovellusten ja järjestelmien kehityksestä.

Tietoja Investcorpista

Investcorp on kansainvälinen omaisuudenhoitaja joka erikoistuu vaihtoehtoisiin sijoitukseen jotka sisältävät yksityisen pääoman, kiinteistösijoitukset, luotot, absoluuttisen tuoton strategian, vähemmistösijoitukset pääomarahastoja hallinnoivaan yhtiömieheen (GP stake), infrastruktuuri sekä vakuuttaminen. Perustamisvuodesta 1982 lähtien olemme keskittyneet tuottamaan asiakkailleen houkuttelevia tuottoja samalla kun luomme pitkäaikaista arvoa sijoittamiimme yhtiöihin ja osakkeenomistajillemme olemalla harkitsevainen ja vastuullinen sijoittaja.

Sijoitamme merkityksellisen osan omasta pääomasta tuotteisiin joita tarjoamme asiakkaillemme, varmistaen, että intressimme ovat samat kuin sidosryhmillämme, mukaanlukien yhteisöt joissa toimimme, toimien kohti kestävää arvonluontia. Pidämme tärkeänä muodostaa kumppanuuksia asiakkaidemme kanssa ja toimittamalla heidän tarpeisiin sovitettuja ratkaisuja, hyödyntämällä kurinalaista investointiprosessia, palkkaamalla maailmanluokan osaamista, ja yhdistämällä kansainvälisen instituution resurssit innovatiiviseen yrittäjähenkiseen lähestymistapaan. Tammikuussa 2022, Investcorp julkaisi 2021 Yritysvastuullisuusraportin, jossa kuvataan sen ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hyvään hallintotapaan (ESG) kohokohdat vuodelta 2021, ja täsmälliset aloitteet jotka yritys toteutti saavuttaakseen tavoitteensa: https://www.investcorp.com/esg/.

Lisätietoja osoitteessa www.investcorp.com ja @Investcorp-tileillä LinkedInissä, Twitterissä ja Instagramissa.