Eficode ostaa Beecom AG:n laajentaakseen toimintaansa Sveitsiin

Helsinki 18. toukokuuta 2021 - Eficode, Euroopan johtava DevOps-yhtiö on ostanut Beecom AG:n, joka on Atlassianin ohjelmistojen ja konsultoinnin markkinajohtaja Sveitsissä.

Yritysten kilpailuetu perustuu enenevässä määrin ohjelmisto-osaamiseen, myös saksankielisissä maissa. Tämä on lisännyt Atlassian-ohjelmistojen ja niihin liittyvien asiantuntijapalveluiden tarvetta kaikilla toimialoilla. Beecom AG:n oston myötä Eficode voi vastata entistä paremmin Atlassian-ohjelmistojen ja pilvipalvelujen kasvavaan kysyntään, ja edesauttaa ketterien ja DevOps-käytäntöjen ja -työkalujen käyttöönottoa.

”Eficode pitää Beecomia johtavana toimijana Atlassian-yhteisössä Sveitsissä. Beecom on luonut vahvat suhteet useisiin sveitsiläisiin asiakkaisiin, kuten suuriin rahoitus-, vakuutus- ja julkisen sektorin toimijoihin, ja siitä on tullut saksankielisten markkinoiden johtava asiantuntija Atlassian-konsultoinnissa. Beecomin oston myötä voimme palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin”, sanoo Ilari Nurmi, Eficoden toimitusjohtaja.

Beecomin oston jälkeen saksankieliset markkinat muodostavat noin viidenneksen Eficoden liiketoiminnasta. Eficode jatkaa markkinaosuuden kasvattamista Atlassianin kumppaniyhteisössä sekä Atlassian-myynnin ja pilveen siirtymisen kiihdyttämistä. Tämä yritysosto antaa Eficodelle mahdollisuuden vastata asiakkaiden jatkuvasti kasvaviin tarpeisiin, kuten DevOps-konsultoinnin, ohjelmistosuunnittelun ja -kehityksen ja sovellushallinnan saralla. Se myös avaa nopeamman kasvun Eficode ROOT DevOps-alustalle; hallinnoidulle palvelulle, joka tukee yli 40 eri teknologiatoimittajan DevOps-työkaluja. Euroopan johtavan DevOps-yhtiön aseman saavuttamisen lisäksi Eficode laajentaa Atlassian-tarjoomaansa yhä laajemmalle, kuten organisaatiotason ketterien metodien kehitykseen Jira Align:illa, IT-palveluiden hallintaan (ITSM) ja ketteriin prosesseihin. Nämä tavoittavat myös laajemman käyttäjäkunnan, kuten markkinoinnin, henkilöstöhallinnon ja lakiasianpalveluiden parissa työskentelevät.

”Liitymme mielellämme osaksi Eficodea. Beecomilla on vahvat asiakassuhteet Sveitsissä, ja keskitymme asiakkaidemme palvelemiseen pitkällä aikavälillä. Eficoden osana voimme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisempaa osaamista ja tuotteita, jotka auttavat niitä ratkaisemaan haasteensa ja tulemaan paremmiksi ohjelmistokehitystiimeiksi. Vahva osaaminen DevOpsissa, ITSM:ssä, ketterissä menetelmissä ja Atlassianissa antavat meille loistavan tulevaisuuden perustan yhdessä Eficoden kanssa”, sanoo Michele Warmbrodt, Beecomin toimitusjohtaja.

Beecomilla on Sveitsissä yli 200 asiakasta eri aloilta, kuten pankkialalta, autoteollisuudesta, yrityspalveluista ja tietoturvallisuudesta. Beecomin liikevaihto oli 11 miljoonaa Sveitsin frangia (10 miljoonaa euroa) viime tilikaudella.