Eficode vinner Atlassians pris för årets partner 2021 inom kategorin Services, EMEA

Helsingfors den 6 april 2022 – Atlassian har i dag utnämnt Eficode, ett företag som bygger framtiden för programvaruutveckling i Europa, till årets partner 2021: Services, EMEA.

Under 2021 fortsatte Eficode att växa erbjudandet av Atlassian-tjänster, både inom managerade tjänster och genom konsulttjänster. År 2021 kunde kunder med Atlassian Cloud använda Eficode ROOT för att integrera applikationer från andra leverantörer. Eficode paketerade också fyra av de populäraste konsulttjänsterna: ITSM launch package, Workshop assessment, Cloud assessment och Cloud migration.

”Atlassian vill gratulera årets mottagare av utmärkelsen Årets Atlassian-partner”, säger Ko Mistry, Atlassians chef för Global Channels. ”Våra partner gör allt och lite till för våra kunder och har en bidragande roll i våra kunders framgång. Vi är glada att rikta uppmärksamheten på några av våra toppartner som tillhandahåller framstående lösningar och Atlassian-tjänster till våra kunder.”

Eficode är en Atlassian Platinum-partner i alla skandinaviska länder, Finland, Schweiz, Nederländerna och Storbritannien, och en Silver-partner i Tyskland. I nuläget har Eficode över 750 Atlassian-kunder, och Atlassians lösningar är en viktig del av Eficode ROOT, en DevOps-plattform som hanterad tjänst.

Under 2021 var Atlassian en huvudpartner i The DEVOPS Conference, som anordnades av Eficode och nådde över 10 000 registrerade personer. I egenskap av utbildningspartner till Atlassian erbjuder vi kunderna utbildning i Insight, en asset management-lösning för Jira. Vi har också utvecklat vår utbildningsportfolio med två nya kurser för Advanced Roadmaps och Jira Align.

Therese Lindepil, chef för Atlassian-konsulterna hos Eficode säger: ”Atlassians pris för årets partner är spännande nyheter – varje gång. Vi har utvecklat våra konsulttjänster, och vi ser detta pris för våra tjänster som ett bevis på vår innovativa och unika konsultkompetens. Vi fortsätter att utöka våra nya Atlassian-tjänster, -utbildningar och -erbjudanden. Jag vill tacka vårt fantastiska team, våra partners och kunder för denna utmärkelse – ännu en gång.”

Eficode ordnade nyligen ett webinar om att migrera till Atlassian Cloud.

Mediakontakter

Lauri Palokangas, Marknadsföringschef, Eficode, lauri.palokangas@eficode.com, +358 50 486 4918

Om Eficode

Eficode är det ledande DevOps-företaget i Europa och driver DevOps-rörelsen som bygger framtiden för programvaruutveckling i nio länder med mer än 480 yrkesverksamma.

Eficode är en Atlassian Platinum-partner i sju länder. Företaget tillhandahåller alla Atlassian- och Agila tjänster du behöver – från expertrådgivning, molntransformation och Eficode ROOT managerade tjänster, till utbildning och licensförsäljning. Eficodes experter har certifierats inom flera Atlassian-lösningar som Jira, Confluence, Bitbucket och Bamboo. Med Jira Align får du synlighet i realtid av teamaktiviteter, anpassning för hela ditt företag och flexibelt stöd för agila ramverk som Scaled Agile Framework (SAFe).