Global expansion, fler och större kunder, och hög kundnöjdhet – allt drivet av DevOps, Agile, ITSM och teknologiska partnerskap

Helsingfors, 20 februari 2024 – Eficodes starka ekonomiska tillväxt samt kundtillväxt fortsatte under andra halvåret av 2023. Eficode Groups rapporterade omsättning mellan juli och december 2023 översteg 123 miljoner euro. Det är en imponerande tillväxt på 71 % jämfört med samam period föregående år. På en pro forma-basis var tillväxten mellan juli och december 2023 24% jämfört med samma period året innan.

I augusti 2023 förvärvades Avoset Oy av Eficode och inkorporerades i Eficode Finland i slutet av året. Finland är Eficodes hemmamarknad och representerar idag cirka en femtedel av Eficodes totala intäkter.

Samtidigt tilldelades Eficode United Kingdom förstaplatsen i utmärkelsen Best Companies to Work For.

Internationell efterfrågan och verktyg för mjukvaruutveckling driver på tillväxten av tjänster

Stora och internationella företag fortsätter att investera i verktyg för programvaruutveckling. Eficode tecknade stora avtal med dem för att tillhandahålla konsulttjänster för Atlassian-, GitLab- och GitHub-lösningar:

• Ett av världens största kommunikations-, reklam- och PR-företag kunde konsolidera mer än 150 organisationer globalt i en säker GitHub Enterprise-miljö.
  • En av världens ledande tillverkare av lekmaterial valde Eficode för att anpassa, stödja och hantera Atlassian-, GitHub Enterprise- och GitLab-miljöer.
  • Ett internationellt videoteknik- och programvaruföretag etablerade en Continuous Delivery-arkitektur för att uppfylla internationella bestämmelser och acceptabla underhållsstandarder.
  • DNA, en operatör inom mobilt och fast bredband, strävar att utnyttja alla fördelarna med GitHub Copilot.
  • Ett stort tyskt privat- och företagsförsäkringsbolag valde Eficode ROOT för att leverera GitLab- och HashiCorp-lösningar som en managerad tjänst
  • Ett stort tekniskt universitet i Nederländerna valde Eficode för att tillhandahålla Atlassians Jira- och Confluence-tjänster som en managerad tjänst
  • En finsk spelutvecklingsjätte valde Eficode ROOT för att leverera Atlassian- och GitHub-miljöer för sina anställda

Stora internationella projekt innebär att Eficode i allt högre grad anställer personer över landsgränser. Under andra halvåret 2023 ökade tjänsterna som vi levererade från ett Eficode-kontor till en kund i ett annat land med över 60 % jämfört med året innan.

Investera i kunder och få kundframgångar

Eficodes undersökning om kundnöjdhet visade att under hösten var 92 % av Eficodes kunder nöjda eller mycket nöjda med sin övergripande erfarenhet av Eficode. Kunderna uppskattar och ger höga betyg åt Eficodarnas tekniska kunskaper, servicekvalitet och hur snabbt servicen utförs.

Eficode lanserade en ny lösning för hantering av kundupplevelser för Eficode ROOT: Eficode Journey. Med Eficode Journey kan kunder:

• Hitta all information relaterat till sina tjänster
  • Få en dashboard-överblick över fakturering, utgiftsmönster, driftstidsmätningar och SLA-uppfyllelse för ärenden
  • Kontakta Eficodes personal för support och förfrågningar.

"Jag är mycket nöjd med våra affärsresultat under de senaste sex månaderna. Inte minst med tanke på hur exceptionell marknadssituationen har varit – särskilt i Norden,” säger Ilari Nurmi, VD för Eficode. "Jag vill tacka våra medarbetare och kunder för det enastående arbete de har åstadkommit tillsammans. Vi har en perfekt grund för ett lovande nytt år."

Tillgänglighetstjänster utvecklas och är även en Software as a Service

Eficodes tjänster för tillgänglighet och användarupplevelse fortsatte att växa i betydelse. Företaget lanserade Eficode Accessibility Keeper, ett Software as a Service-erbjudande för övervakning av tillgänglighet. Tjänsten övervakar automatiskt tillgängligheten för webbtjänster och ger detaljerad och begriplig information om tjänstens status och eventuella korrigeringsbehov.

Under detta halvår ingick ett betydande finansiellt institut ett avtal med Eficode för att säkerställa tillgängligheten och användbarheten av sina digitala banktjänster och webbplatser.

The DEVOPS Conference fortsätter att växa lokalt

The DEVOPS Conference är ett återkommande evenemang som samlar tusentals människor både online och på plats varje år. År 2023 intog föreläsare från Google, GitHub, GitLab, Spotify, Pinterest, New York Times, Daimler Trucks, Velux, PayPal, Saxo Bank, BankData, Cisco och Visma scenen och delade med sig av sina historier. Under 2024 arrangeras The DEVOPS Conference av Eficode i London den 14 mars.

Mediakontakter

Ilari Nurmi, Verkställande Direktör, Eficode. ilari.nurmi@eficode.com, +358 40 577 5084

Lauri Palokangas, Marknadsföringschef, Eficode, lauri.palokangas@eficode.com, +358 50 486 4918

Om Eficode

Eficode är den ledande leverantören av DevOps-lösningar i Europa. Med nästan 600 anställda i 10 olika länder erbjuder Eficode organisationer möjligheten att skapa en kultur för mjukvaruutveckling som frigör deras potential med rätt arbetssätt, rätt verktyg och rätt kompetens.

Eficode tillhandahåller DevOps- och Agila tjänster och metoder som möjliggör kunders organiska tillväxt genom Application Management,, Atlassian-tjänster, och Eficode ROOT Managed DevOps-plattform – en managerad tjänst med 50+ verktyg (Atlassian, GitLab, GitHub och Kubernetes).