Eficode ostaa Riada AB:n johtaakseen Atlassian-markkinaa Ruotsissa

Helsinki, Suomi, Tammikuun 29, 2021 – Eficode, Euroopan johtava DevOps-yhtiö on ostanut Riada AB:n, edelläkävijän Atlassian-konsultoinnissa ja Atlassian-ohjelmistojen tarjoamisessa hallinnoituna palveluna Ruotsissa. Koska yritysten kilpailuetu perustuu enenevässä määrin ohjelmisto-osaamiseen, tarve Atlassian-ohjelmistoille ja niihin liittyville asiantuntijapalveluille kasvaa jatkuvasti. Eficode on lujittanut asemansa johtavana DevOps-yhtiönä Euroopassa. Riadan yritysoston kautta Eficode investoi entisestään Atlassian-ohjelmistojen ja -ekosysteemin vahvaan kasvuun, sekä Agile- ja DevOps-käytäntöjen ja työkalujen omaksumiseen asiakasyrityksissä."Eficode näkee Riadan ilmiselvänä Atlassian-yhteisön johtajana Ruotsissa. Ajan mittaan Riada on saavuttanut vahvan ja tyytyväisen asiakaskunnan, ja siitä on tullut johtava Atlassian-ratkaisujen asiantuntija. Olemme iloisia, kun voimme yhdistää voimamme Riadan kanssa, kasvattaa liiketoimintaa yhdessä, ja tarjota Riadan asiakkaille entistä laajemman valikoiman palveluja, yhdessä Riadan asiantuntevien ihmisten kanssa", sanoo Ilari Nurmi, Eficoden toimitusjohtaja.

Yrityskaupan jälkeen enemmistö Eficoden liikevaihdosta tulee Suomen ulkopuolisista maista. Eficode jatkaa markkinaosuutensa kasvattamista Atlassian-kumppaniverkostossa, kasvattaa Atlassian-ratkaisujen myyntiä, ja kiihdyttää Atlassian-ohjelmistojen siirtymistä pilveen. Yrityskauppa tarjoaa mahdollisuuksia vastata alati laajentuviin asiakastarpeisiin, joihin kuuluu DevOps-konsultointi, ohjelmistosuunnittelu ja -kehitys, ja ohjelmistojen hallinta ja tuki. Yrityskauppa avaa myös mahdollisuuksia kiihdyttää Eficode ROOT DevOps-alustan myyntiä. Eficode ROOT tarjoaa yli 40 DevOps-työkalua hallinnoituna palveluna. Sen lisäksi, että Eficode jatkaa asemansa lujittamista Euroopan johtavana DevOps-yhtiönä, se myös laajentaa Atlassian-ratkaisujen tarjoomaa uusille alueille kuten IT-palvelunhallinta (ITSM), sekä tarjoaa agile-menetelmiä laajemmalle käyttäjäkunnalle, mukaanlukien markkinointi, henkilöstöhallinto ja lakiasiainpalvelut.

"Liitymme innoissamme osaksi Eficodea. Viimeiset 15 vuotta Riada on keskittynyt auttamaan yrityksiä menestymään jokapäiväisissä liiketoiminnoissaan. Tämä askel vahvistaa ja laajentaa tarjoomaamme nykyisille ja uusille asiakkaillemme. Vahva DevOps-, ITSM-, Agile- ja Atlassian-osaamisemme on erinomainen pohja yhteiselle tulevaisuudellemme Eficoden kanssa", sanoo Christian Johansson, Riadan toimitusjohtaja.

Riadalla on yli 200 asiakasta Pohjoismaissa useilta eri teollisuuden aloilta, mukaanlukien pankkitoiminta, julkinen sektori, IT ja teknologia, autoteollisuus ja turvallisuus. Riadan liikevaihto päättyneellä tilikaudella oli noin 14,2 miljoonaa euroa.