Global ekspandering, flere og større kunder samt høj kundetilfredshed – alt sammen drevet af DevOps, Agile, ITSM og teknologipartnerskaber

Helsinki, 20. februar 2024 – Eficode fortsatte sin stærke finansielle og kunde tilvækst i anden halvdel af 2023. Den rapporterede omsætning for Eficode Group mellem juli og december 2023 oversteg 123 millioner euro. Dette er en imponerende vækst på 71% sammenlignet med det foregående år. På en proforma-basis var væksten i juli-december 2023 på 24% sammenlignet med året før.

Eficode købte Avoset Oy i august 2023 og fusionerede virksomheden med Eficode Finland ved årets udgang. Finland er Eficodes hjemmemarked, som nu udgør omtrent en femtedel af den samlede omsætning.

Og samtidig vandt Eficode United Kingdom prisen for Best Companies to Work For.

International efterspørgsel og værktøjer til softwareudvikling øger konsulentydelser

Store internationale virksomheder fortsætter med at investere i værktøjer til udvikling af bedre software. Eficode indgik vigtige aftaler med dem om rådgivning vedrørende Atlassian-, GitLab- og GitHub-løsninger:

• En af verdens største virksomheder inden for kommunikation, reklame og PR samlede mere end 150 organisationer verden rundt i ét sikkert GitHub Enterprise-miljø.

• En af verdens førende producenter af legetøj valgte Eficode til at tilpasse, understøtte og forvalte Atlassian-, GitHub Enterprise- og GitLab-miljøerne.

• En international videoteknologi- og softwarevirksomhed etablerede en arkitektur til kontinuerlig levering for at leve op til de gældende internationale regler og acceptable vedligeholdelsesstandarder.

• En mobil og fast bredbåndsudbyder – DNA – forsøger at udnytte alle fordelene ved GitHub Copilot.

• En stor tysk privat- og erhvervsforsikringsselskab valgte Eficode ROOT til at levere GitLab og HashiCorp-løsninger som en administreret service

• Et førende teknisk universitet i Holland valgte Eficode til at levere Atlassians Jira- og Confluence-tjenester som en administreret service

• En finsk spiludviklingsgigant valgte Eficode ROOT til at levere Atlassian- og GitHub-miljøer til deres medarbejdere

På grund af de store internationale projekter vækster Eficode i stigende grad medarbejderantallet globalt. I andet halvår af 2023 steg serviceydelserne på tværs af grænser med mere end 60 % i forhold til året forinden.

Investering i kunderne og opnåelse af succes blandt kunderne

I henhold til Eficodes kundetilfredshedsundersøgelse var 92 % af Eficodes kunder sidste efterår enten tilfredse eller meget tilfredse med deres samarbejde  med Eficode. Kunderne sætter pris på og anser Eficodes tekniske viden, serviceniveau  for at være meget høj.

Eficode annoncerede en forbedret kundeoplevelse for Eficode ROOT: Eficode Journey. Med Eficode Journey kan kunderne:

• finde alle oplysninger med tilknytning til deres services.

• få en oversigt over fakturering, forbrug, oppe-  og reaktionstid.

• kommunikere med Eficode med henblik på support og forespørgsler.

"Jeg er meget tilfreds   med vores resultater de sidste seks måneder. Især når man tager i betragtning, hvor udfordrende markedsforholdene har været - især i Norden.", siger Ilari Nurmi, CEO for Eficode. "Jeg vil gerne takke vores medarbejdere og kunder for det fremragende arbejde, de har udført sammen. Vi har et perfekt fundament for et lovende nyt år."

Tilgængelighedstjenesterne modnes og er også Software as a Service

Eficodes serviceydelser inden for webtilgængelighed og brugeroplevelse er blevet mere og mere vigtige. Eficode har lanceret Eficode Accessibility Keeper, som er en Software as a Service løsning til overvågning af tilgængeligheden. Eficode Accessibility Keeper overvåger automatisk webtjenesters tilgængelighed, leverer detaljerede og letforståelige oplysninger om tjenestens status samt eventuelle behov for forbedringer.

Nyligt underskrev en stor finansiel institution en aftale med Eficode om at sikre webtilgængeligheden og anvendeligheden af dens digitale banktjenester og hjemmesiderr.

The DEVOPS Conference vokser stadig  lokalt

The DEVOPS Conference er en tilbagevendende begivenhed, hvor tusindvis af mennesker samles både online og fysisk hvert år. I 2023 tog  nøglepersoner fra Google, GitHub, GitLab, Spotify, Pinterest, New York Times, Daimler Trucks, Velux, PayPal, Saxo Bank, BankData, Cisco og Visma scenen ved konferencen ogog delte deres historier. I 2024 afholder Eficode The DEVOPS Conference i London den 14. marts.

Mediekontakter

Ilari Nurmi, Chief Executive Officer hos Eficode. ilari.nurmi@eficode.com, +358 40 577 5084

Lauri Palokangas, Chief Marketing Officer hos Eficode, lauri.palokangas@eficode.com, +358 50 486 4918

Eficode er den førende europæiske leverandør af DevOps-løsninger som gør en ægte forskel. Med næsten 600 medarbejdere i 10 forskellige lande giver Eficode organisationer mulighed for at skabe en kultur omkring softwareudvikling, som realiserer deres potentiale med de rette arbejdsmåder, de rette værktøjer og de rette færdigheder.

Eficode giver kunderne færdigheder og erfaring inden for DevOps og Agile, hvilket muliggør vækst i organisationen med deres applikationsstyring, Atlassian-tjenester og Eficode ROOT Managed DevOps-platform, som er en administreret service med mere end 50 foretrukne værktøjer (for eksempel Atlassian, GitLab, GitHub og Kubernetes).