Eficode er blevet ISO 27001 certificeret, for yderligere at forstærke sit fokus og engagement i forbindelse med “information security” og “compliance” indenfor bl.a. den finansielle sektor.

København, Danmark den 6. Oktober 2020 - Eficode har gennemført det påkrævede audit i forbindelse med ISO 27001 certificeringen. Dette viser, at virksomhedens ISMS (Information Security Management System) er fuldt ud på højde med bedste sikkerhedspraksis. Netop denne certificering er af stor vigtighed for kunder der hører hjemme i enten finans- eller den offentlige sektor, hvor sikkerhed er en kritisk faktor når en leverandør skal vælges.

“Vores kunder kan med Eficodes ROOT DevOps Platform levere værdi til deres kunder endnu hurtigere, håndtere kvalitets- og compliance relaterede risici bedre, samt forbedre den helt nødvendige visibilitet indenfor software udvikling” siger Ilari Nurmi, Eficodes direktør. “Det er essentielt for vores kunder, at vi som deres foretrukne leverandør, følger bedste praksis hvad angår sikkerhed”.

ISO 27001 er en international standard, som hjælper organisationer med at etablere, implementere, drive, monitorere, vurdere, vedligeholde og kontinuert forbedre deres ISMS.

“Denne certificeringsproces bekræfter vores evner inden for sikkerhed. Det har været virkelig positivt for vores organisation, og essentielt for vores forretning. Som resultat af dette, har et støt stigende antal af kunder indenfor den finansielle sektor valgt at anvende Eficode ROOT” siger Jukka Aaltonen, Head of Managed Services hos Eficode.

Ydermere er ISAE 3402 type 1 (SOC 1), en international IT-revisionserklæring, nu ligeledes tilgængelig for Eficode ROOT kunder. For yderligere at forstærke vores forpligtelser hvad angår sikkerhed og gennemsigtighed, forventes ROOT DevOps Platform vil opnå ISAE 3402 type 2 niveau i løbet af 2021.

Indenfor de seneste måneder har flere kunder valgt Eficode ROOT DevOps Platform, bl.a. S-Pankki og Lähitapiola i Finland, og Bankdata i Danmark.

Eficode er Europas førende DevOps-virksomhed, og en central drivkraft i DevOps-bevægelsen. Eficode er til stede i syv lande og de 300 dedikerede medarbejdere skaber sammen fremtidens softwareudvikling.

Eficode ROOT er en DevOps-platform som rummer den komplette livscyclus for software-udvikling, lige fra kravspecifikationer til Continuous Delivery og analyse, og integrerer værktøjer som Atlassian-pakken og open source-systemer som Jenkins og Kubernetes. Platformen udbydes både som en cloud-baseret managed service løsning eller som en on-premise løsning, alt efter kundernes behov. Kombinationen af meget stor DevOps-ekspertise, automatisering i særklasse samt integration af gennemprøvede værktøjer, betyder at Eficode ROOT kan tilbyde centraliseret adgangskontrol og real-time oversigt over såvel projektstatus og kvalitet som performance.

For mere information er du velkommen til at besøge https://www.eficode.com/.