Eficode lancerer ny DevOps analytics løsning

Eficode, Europas førende DevOps-virksomhed, løfter i dag sløret for et helt nyt værktøj til DevOps-feltet: Eficode ROOT Insights. Løsningen giver både ledelse og teams et længe savnet indblik i livscyklussen for et stykke software, med lettilgængelige oversigter over data indhentet fra både deres software og deres DevOps-værktøjer.

Eficode ROOT Insights giver det enkelte team mulighed for løbende at forbedre kode, baseret på data, og giver samtidig ledelsen overblik og indsigt, uden at bruge teamets kostbare tid på manuel rapportering.

Et velfungerende analyseværktøj kan være det afgørende fundament for en data-drevet tillidskultur - en hjørnesten i DevOps, agil udvikling og innovation.

“Som den førende DevOps-virksomhed i Europa, møder vi et fælles ønske fra ledere på tværs af alle brancher: Der er et behov for klarere overblik over deres software-process. Eficode ROOT Insights løser det behov” fortæller Ilari Nurmi, Eficodes administrerende direktør.

Indblik i realtid på både softwareudvikling og værktøjsbrug

Eficode ROOT Insights er en del af Eficode ROOT DevOps Platform - en end-to-end pakke af integreret og automatiseret software og DevOps-værktøjer som Atlassian-stakken, og open source-systemer som Jenkins og Kubernetes. ROOT Insights samler og visualiserer data fra disse værktøjer. Løsningen kan også kobles på en eksisterende toolchain som en selvstændig analyse-løsning.

ROOT Insights giver virksomheder mulighed for at følge hvordan en feature bevæger sig gennem pipelinen. Ledelse og teams kan hermed vurdere operationelle risici, bedømme igangværende opgaver og ikke mindst følge hvordan det går med at indarbejde DevOps i hverdagen, ved at sammenligne brugen af værktøjerne med best practice.

Et analyse-værktøj der kan tilpasses og udvides

Som DevOps analyse-værktøj er Eficode ROOT Insights fremtidssikret til at give forudsigelighed, og allerede nu er løsningen baseret på mere end et årtis erfaring med best practice fra Europas førende DevOps company.

“Vi har bygget ROOT Insights så vi løbende kan kombinere data til nye KPI’er og ikke mindst visualisere dem. Brugerne kan hente data fra et meget bredt udvalg af værktøjer, så de både kan anvende deres foretrukne programmer og holde sig opdateret på udviklingen inden for nye værktøjer, mens de får et langt klarere overblik over hele livscyklus af deres software-projekter”, siger Eficode ROOT Head of R&D, Mika Aho.

DevOps er blevet mainstream fordi man kan bygge software hurtigere og i højere kvalitet. Med den operationelle effektivitet man får gennem automatiserede SaaS DevOps-platforme som Eficode ROOT reducerer man oven i købet risikoen for system-nedbrud, cyber-angreb, tab af data og endda udskiftning af medarbejdere.

Om Eficode ROOT

Eficode ROOT er en førende DevOps platform som dækker den fulde livscyklus for  softwareudvikling, fra kravspecifikationer til Continuous Delivery og målinger, og  med dataindsamling fra et bredt spektrum af værktøjer, fra Atlassian-stakken til open source-systemer som Jenkins og Kubernetes. Platformen er en Software as a service-tjeneste (SaaS), hvilket betyder at virksomheder kan outsource vedligeholdelsen af deres udviklings-værktøjer og i stedet holde fokus på at skabe værdi inden for deres kerneområde.

Med lettilgængelig DevOps-ekspertise, kombineret med nogle af verdens bedste værktøjer til automatisering og integration, er Eficode ROOT DevOps-platformen grundlag for for både hurtig, stabil og sikker udvikling.

Eficode ROOT tilbyder centraliseret adgangs-kontrol og overblik over både projekt-status, kvalitet og performance i real-tid.

Læs meget mere på https://www.eficoderoot.com/.

Eficode er den førende DevOps-virksomhed i Europa og er drivkraft bag DevOps-bevægelsen på tværs af seks lande, med hovedfokus på værdiskabelse for kunden og arbejdsglæde i udviklerteams.

Eficode praktiserede DevOps før begrebet overhovedet blev skabt, og virksomheden har altid hjulpet internationale organisationer som var klar til at lade deres teams skabe software på en mere effektiv måde.

I dag gør Eficode en forskel ved at skabe målbare forbedringer i virksomheder der har udviklerteams. Rådgivningen er baseret på et helt unikt niveau af ekspertise i DevOps og fokus er i dag i høj grad på løsninger baseret på automatisering og cloud computing. Eficode’s netværk af over 300 eksperter bygger sammen fremtidens software udvikling. Find mere information på www.eficode.com.